Литва - Ісландія травень 2018. Частина 1

Люблю своє життя і ніколи його б не проміняла ні на чиє інше. Навесні відбулася мандрівка Ісландією, про яку ще рік тому тільки мріяла.

Як народилась ідея мандрівки?

Пару років тому чула розповідь своїх знайомих, потім час від часу траплялись фоточки класної природи, як потім виявлялось, з Ісландії. Потім це дійшло до того, що я почала пробивати вартість квитків, оренди автівки і розповідати про свої мрії оточуючим.

Одного разу мені написала Little Blind Chicken, що вона в ділі, якщо справа дійде до реалізації, потім Ваня Бобирь. Між іншим запропонувала Наді Світличній, як надійній попутниці в багатьох моїх мандрівках. Далі нам був потрібний водій, кращий, ніж я, і вибір впав на Сашка Волкова. За місяць до вильоту до команди приєднався Ваня Сергейцев.

Таким чином, наша компанія складалась з 6 однодумців, з чого зробила висновки, що це визначальний фактор для вдалої мандрівки. Окрема подяка кожному з вас за те, що зробили цю мандрівку можливою і такою крутою і Findway, за те, що познайомив всіх нас.

Як проходило планування?

Мандрівка тривала з 27 квітня до 12 травня за маршрутом Харків - Київ - Вільнюс - Кефлавік - Вільнюс - Київ - Харків. Ми провели 2 дні у Вільнюсі і 11 днів в Ісландії.

Квитки купувались в середині грудня. Автівка в Ісландії і хостел у Вільнюсі бронювались за місяць.

До Києва доїхали на потязі. Далі у Вільнюс з аеропорту Жуляни на літаку авіакомпанії WizzAir.

Всі квитки у нас були на рейси WizzAir. Тому ще при бронюванні купила груповий WizzAir club за 60 євро, який дається на рік і який суттєво знизив вартість наших квитків і окупив себе ще на парі квитків Київ-Вільнюс-Київ.

IMG 20180428 164148

28 квітня

Коли приїхали у хостел, дівчина на ресепшині попросила зачекати, доки поселяла порцію іноземців арабської зовнішності. Як потім виявилось з незрозумілих причин хостел не зміг зняти кошти з моєї картки і анулював бронь, а замість нас заселили тих самих арабів.

Ми, звісно, трошки засмутилися, хоча хостел не приваблював ні оздобленням, ні пожильцями. Не знайшовши варіантів в інтернеті, Ваня Сергейцев запропонував пройтись околицями і в результаті знайшли інший нормальний хостел, де і зупинилися на 2 дні.

В перший же вечір пішли гуляти і пройшлися центральною частиною старого міста. Надибали мережу супермаркетів IKI, де харчувалися всі 2 дні. На більшість позицій ціни трохи дорожче, ніж в Україні, але незначно, відсотків на 20-30 в середньому.

Для перекусів ми зі Світличною брали смачнющий йогурт і глазуровані сирочки Murrr. Для сніданків і вечерь - готові макарони з сиром і в’яленими томатами з песто і плов. Порція такого щастя коштувала 60-80 грн, якої вистачало нам зі Світличною на двох. Ще в тій же ІКІ були дешеві мандаринки, які я довезла в Ісландію, і які тішили в перші вечори адаптації, коли Ісландія ще не дуже подобалась.

29 квітня

Розділившись за інтересами і лишившись в компанії Світличної, Волкова і Сергейцева зранку пройшлися незвіданою частиною старого міста і відвідали Ужупіс - арт-простір на теренах міста, у якого є своя досить цікава конституція (фоточки прикладаю), підушатані піаніно, на одному з яких я зіграла Muse - Resistans, гойдалка під мостом і купа цікавих інсталяцій.

photo5418219952961333502

Викарабкались на гору з трьома хрестами, пообідали в бургерній і потопали в нову частину міста.

IMG 20180429 140007

І ось тут я закохалась у Вільнюс остаточно, так, що ладна була б переїхати до нього жити.

MG 9556

Мене підкорила величезна галявина з газоном біля річки

MG 9558

і оглядовий майданчик зі зручними кріслами на даху офісного центру.

MG 9585

30 квітня

Наступного дня у нас був виліт о 17-20, тож часу було небагато. Ми вирішили відвідати старовинне кладовище і ще частинку неоглянутого міста і поїхали в аеропорт.

Політ мав тривати 5 годин і з урахуванням трьох часових поясів ми мали прилетіти о 18-40. Але через ніби перевантаження літака сіли на дозаправку в Норвегії + через погодні умови годину кружляли над Ісландією, тому прилетіли зі значним запізненням.

Із плюсів, на час нашого перебування в Ісландії сонце заходило після 22-00, тож темрява нас не лякала. До речі, за весь час суцільну темряву в Ісландії ми бачили тільки в одній із печер і в тунелях (якщо не рахувати штучне освітлення). Коли сонце заходило, повільно спускалися сутінки, які і тривали всю ніч. Сонце сходило до 5 ранку. Цікавий факт: до того, що постійно видно, звикати не довелось, а от коли повернулись додому, темрява стала надто помітною.

Для оренди автівок після пару місяців пошуків і аналітики була обрана фірма Blue Car Rental через наявність автівки на більше, ніж 6 місць, адекватну вартість і відсутність франшизи.

Орендою автівки займалась вперше, тому це був ще той квест. Але тепер, мені здається, орендовані автівки стануть постіним попутником в моїх мандрівках. Що сподобалось - ввічливий персонал і на етапі електронного спілкування (випадково вибрала не ті дати оренди, швидко відповіли як все виправити) і наживо. І те, що видача автівки займала 5 хв: звернули увагу, в якому стані тре здати автівку і скільки коштуватиме невідповідність, підписали договір, оплатили залишок оренди (15% оплачували на етапі бронювання), видали ключики і відправили на парковку самостійно її забирати. При здачі ті ж самі 5 хв - здали ключики, перевірили, підписали чек-лист, що з автівкою все ок, єдине - довелось хвилин 15 почекати чергу.

Нам дістався Nissan X-TRAIL щойно з салону з пробігом 66 км на дизелі, який накатав з нами 3,5 тис. км і став для нас прихистком на 11 днів.

Зі всієї мандрівки проїхала на ньому близько 500 км і він лишив у мене щонайкращі враження. Було би круто мати таку ж автівку для мандрівок в Україні чи для близького закордону.

DSF7215

Отримавши автівку поїхали шукати перше місце ночівлі. Маршрут був спланований заздалегідь, де і було позначено місця кемпінгів. Поблизу аеропорту був позначено 2 кемпінги. Один з них не працював, а інший був в принципі безкоштовним, але місцем кемпінгу була просто частинка простору, обгороджена камінням.

Тут варто зазначити, що ще при виході з літака після +25 і сонця у Вільнюсі ми потрапили в +3 з сильним вітром, яке переросло у сніг під ранок і Ісландія нам не дуже подобалась, хоча ми готувались до чого завгодно, але час на акліматизацію був потрібний.

Отже, приїхали ми на те місце, що мало бути норм кемпінгом, на краю мису біля симпатичного маяка. І все було ок, окрім того ж вітру і неймовірно сильного запаху гниючих водоростей, яких на березі за захистом із каміння виявились тонни. Отже якось сфоткавшись ми поспішили звалити з того місця.

IMG 20180430 210714

Офігівши від холоду навіть в лижних штанях, шерстяних шкарпетках, шапці і двох капюшонах з горем навпіл поставили намет.

Автор: Antsibor Natalya

Литва - Ісландія травень 2018. Частина 2
EVS приключения #1 покоряем Францию..