Пам'ятник паровозу ФД 20 на Південному вокзалі, ст. Харків-Пасажирський


Координати: 49.9789151, 36.2063348
Тип місця: Пам'ятники\Пам'ятки
пам'ятник паровозу фд 20 на південному вокзалі, ст. харків-пасажирський Цікаві місця України харків пам'ятник паровозу фд 20 на південному вокзалі, ст. харків-пасажирський Цікаві місця України харків пам'ятник паровозу фд 20 на південному вокзалі, ст. харків-пасажирський Цікаві місця України харків пам'ятник паровозу фд 20 на південному вокзалі, ст. харків-пасажирський Цікаві місця України харків пам'ятник паровозу фд 20 на південному вокзалі, ст. харків-пасажирський Цікаві місця України харків

Вже близько тридцяти років на Харківщині перестали використовувати паровози в якості основного рухомого і тягового складу, але, на щастя, деякі з них збереглися для нащадків як технічні пам'ятники і історичні реліквії. Своїм неповторним силуетом, так що відрізняється від сучасних локомотивів, вони незмінно привертають до себе увагу, пробуджуючи пам'ять про минуле. Тому установка таких пам'ятників грає важливу роль у справі патріотичного виховання молоді. В даний час в Харкові і найближчому передмісті встановлено 5 пам'ятників-паровозів. Спочатку їх було 6, але паровоз, встановлений у парку «Юність» зважаючи на його аварійного стану був кілька років тому остаточно демонтований і зданий на металобрухт.

Локомотиви-пам'ятники - це різновид технічних пам'ятників, натурні зразки справжніх локомотивів, що представляють історичну, а також технічну цінність.

Отже, на сьогоднішній момент збереглися такі паровози-пам'ятники:

  1. На станції Харків-Пасажирський - паровоз ФД20.
  2. У депо станції Основа - паровози СО17, 9П і парогенератор Ер.
  3. У депо станції Жовтень - паровоз Еу.

Декілька слів про історію локомотивів ФД («Фелікс Дзержинський»)

Ця серія - візитка радянського паровозобудування 1930-х років, найперші потужні вантажні локомотиви свого часу. Вони був створені для доставки матеріалів до місць будівництв століття. Брали на роботу на ці локомотиви тільки кращих з кращих. Всього виробили близько 3200 локомотивів цієї серії.

У них втілено три головні конструкторські ідеї: максимальне використання наявної залізничної мережі (без якої-небудь її реконструкції), використання гвинтовий зчіпки, збільшення швидкості і ваги товарних поїздів. Конструкторський колектив, ударно потрудившись, «видав» креслення інноваційного паровоза в небачений в практиці локомотивобудування термін - через 100 робочих днів після отримання замовлення. У збірці першого локомотива цієї серії брали участь три машинобудівних заводу: Ижорский, Коломенський і Сормовський.

Паровози серії ФД20 були найпоширенішими і надійними товарними паровозами аж до того часу, поки їм не прийшли на зміну більш рентабельні в народному господарстві електровози. Недалеко від станції Харків-Пасажирський, ближче до Новоселівці, встановлений саме такий паровоз-пам'ятник ратному і трудовому подвигу залізничників Південної магістралі в мирний час і в роки Великої вітчизняної війни. Постамент пам'ятника прикрашає напис: «СЛАВА ТРУДІВНИКАМ СТАЛЕВИХ МАГІСТРАЛЕЙ».

На жаль, вони, в силу того що знаходяться на відкритій місцевості, схильні до руйнівної дії часу, тому не варто відкладати екскурсію до цих унікальних свідчень досягнень радянської інженерної думки!

Copyright MAXXmarketing GmbH
JoomShopping Download & Support