Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі Спасiв Скит, Боркі video

Одна зі святинь Харківської області знаходиться біля залізниці, на лінії Мерефа-Лозова. Дане місце розташовано за станцієй Боркі, в районі зупинки яка раніше називалась "Первомайська". У недавній час їй повернули колишнє ім'я в пам'ять про події які трапилися вже понад 120 років тому: станція "Спасів Скит".

Навесні 1888 року з Севастополя до Москви їхав потяг в якому знаходився імператор Олександр III. 17 жовтня пасажирський склад з 17 вагонів з пасажирами та сім'єю російського царя в цей момент тягнули два більш потужних тягача від товарного поїзда в порівнянні з пасажирськими тягачами. Розвинувши занадто високу швидкість, в одному з поворотів поблизу селища Боркі через виниклу качки склад зійшов з рейок.

В результаті аварії загинуло 21 і постраждало 35 осіб. Однак цар разом з його родиною в катастрофі потягу не постраждали, дивом залишившись живим. Так розповідають міф про те, що нібито Олександр володів величезною фізичною силою, що зміг утримати падаючу на сім'ю дах вагона і тим самим врятуватися. Проте насправді царську сім'ю врятувало те, що у вагона-ресторану під час аварії зрушили стіни, що не дозволило даху впасти на них.

На честь чудесного порятунку Олександра III і його сім'ї було вирішено розпочати будівництво меморіального комплексу. У перебігу 1891-1894 років було зведено безліч споруд, у тому числі і храми. Роберт Марфельд був розробником комплексу архітектурних споруд. У комплекс входили цегляна будівля богадільні і гранітний обеліск із зображенням участі імператора в порятунку людей. Замість дерев'яної була збудована цегляна каплиця Нерукотворного Спаса, якраз в місці де опинився вагон-ресторан після краху. Каплиця складалася з чотирьох-гранной вежі з хрестом, а частина її приміщення знаходилася в залізничній "печері" насипі.

Однак перлиною комплексу була православна церква Христа Спасителя. Це було грандіозне своїм розмахом будова тих часів, спроектоване у візантійсько-руському стилі 17 століття. Однокупольний храм вміщував близько 700 людей, а алтирь був звернений у бік залізниці, на схід. Фасад каплиці Нерукотворного Спаса, а також храму Христа Спасителя прекрашав мозаїчні кахлі які були зроблені А. Фроловим в майстернях імператорської Академії Мистецтв, в той час як зовнішнє покриття було оброблено сусальним золотом.

Спочатку роботами з комплексом займалася Святогірська обитель, але з часом Спасів Скит був переданий до Міністерства шляхів і повідомлень. Так за часів їх "правління" були побудовані церковно-приходська школа і бібліотека, відкриті лікарня та будинок пристарілих для залізничників.

Нажаль, під час другої світової війни храм був підірваний і повністю зруйнований, в той час як каплиця була сильно пошкоджена. З тих часів каплиця довгий час використовувалося як складське приміщення. Однак починаючи з 1992 року небайдужі мешканці взялися за реконструкцію каплиці. Пізніше к цьому процесу також приєдналася Південна Залізниця, і об`єднаними зусиллями влітку 2003 року була повністю відновлена ​​каплиця, а станція стала називатися її історичним ім'ям - Спасів Скит.

Copyright MAXXmarketing GmbH