Астрономічний календар на 2020 рік

атсрономічні явища 2020 року зорепади в україні, місячні затемнення сонячні точні дати
Метеорні потоки та зорепади, рівнодення та сонцестояння, місячне й сонячне затемнення, планетні явища - всі точні дати та час найцікавіших астрономічних явищ у 2020 року.

Зорепади 2020 року

3-4 січня - Квадрантіди. Це метеорний потік середньої сили, що представляє до 40 метеорів на годину. Вважають, що формується залишковим матеріалом комети 2003 EH1, знайденої в 2003 році. Відбувається щорічно 1-5 січня. Максимум очікується з ночі 3-го на ранок 4 січня. Місяць увійде в фазу Першої чверті, пропонуючи досить темний час. Виглядайте в напрямку сузір'я Волопас.

22-23 квітня - Ліріди. Це середній метеорний потік, який представляє на піку близько 20 метеорів на годину. Створюється залишковим матеріалом комети C / 1861 G1 Тетчер, відкритої в 1861 році. Проходить щорічно 16-25 квітня і досягає максимуму з ночі 22-го на ранок 23-го. Іноді ці метеори здатні створювати яскраві сліди, які застигають в небі на кілька секунд. Цього року везе, так як настає фаза Нового Місяця і небо виявиться темним. Виглядайте об'єкти у сузір'ї Ліра.

6-7 травня - Ета-Акваріди. Середньої сили метеорний потік, який надає до 60 метеорів на годину на піку. Велика частина активності припадає на Південну півкулю. У північному швидкість здатна досягати до 30 метеорів на годину. Створюється залишковим матеріалом комети Галлея, за якою спостерігають з давніх часів. Потік відбувається щорічно з 19 квітня по 28 травня. В цьому році досягає максимуму з ночі 6 травня на ранок 7-го. Проблемою стане майже повний Місяць, який не зачепить світлом лише найяскравіші об'єкти. Краще вибрати місце без світлового забруднення і спостерігати прибуття з боку сузір'я Водолія.

28-29 липня - Південні дельта-Аквариди. Це середньої сили метеорний потік, де на пік припадає до 20 метеорів на годину. Створюється залишковим матеріалом сучасних комет Марсдена і Крахта. Відбувається щорічно з 12 липня по 23 серпня. У цей період максимум настане з ночі 28 липня на ранок 29-го. Багато об'єктів не вийде розглянути, так як завадить місячна друга фаза. Виберіться для спостереження після півночі і виглядайте з боку сузір'я Водолій.

12-13 серпня - Персеїди. Це один з кращих метеорних потоків для спостереження, що цей рік дасть на піку до 60 метеорів на годину. Створюється кометою Свіфта-Таттла, відкритої в 1862 році. Відбувається щорічно з 17 липня по 24 серпня. Цього року максимум прибуде з ночі 12 серпня на ранок 13-го. Слабкі об'єкти опиняться поза увагою через другу фазу Місяця, але це яскравий зорепад, тому ви все ще зможете спостерігати відмінне шоу, якщо знайдете темне місце після півночі. Виглядайте з боку сузір'я Персей.
До речі, вже традиційно #FINDWAY влаштовує найбільший туристичний фестиваль в Україні #NametFEST під час метеорного потоку Персеїди. Детальніше про фестиваль тут https://find-way.com.ua/nametfest/

7 жовтня - Драконіди. Це невеликий метеорний потік, який надає всього до 10 метеорів на годину. Створюється залишковим матеріалом від комети 21P / Джакобини-Ціннера, вперше поміченою в 1900 році. Це незвичайний різновид, адже кращий перегляд забезпечується раннім вечором, а не вранці (як буває у інших). Настає щорічно 6-10 жовтня, де в цей раз максимум припаде на ніч 7-го. Незабаром після півночі настане друга чверть, тому небо виявиться досить темним для огляду. Спостерігайте в перші години вечора далеко від міського освітлення. Метеори прибувають з боку сузір'я Дракона.

21-22 жовтня - Оріоніди. Це метеорний потік середньої сили, що надає до 20 метеорів на годину на піку. Створюється залишковим матеріалом комети Галлея, за якою спостерігають з давніх часів. Відбувається щорічно з 2 жовтня до 7 листопада. Цього року максимум буде з ночі 21 жовтня на ранок 22-го. Зростаючий місячний серп дозволить розглянути об'єкти на темному небі. Улаштуйтеся в темному місці після півночі і виглядайте метеори з сузір'я Оріона.

4-5 листопада - Тауриди. Це невеликий метеорний потік, який демонструє всього 5-10 метеорів на годину. Його незвичайність полягає в тому, що перед нами два окремих потоку. Перший створюється залишками від астероїда 2004 TG10, а другий від комети Енке. Відбувається щорічно з 7 вересня по 10 грудня, де в цей раз максимум припадає на ніч 4 листопада. Незабаром після півночі настане Перша чверть, але небо залишиться досить темним для огляду. Знайдіть темне місце подалі від міського освітлення. Метеори прибувають з боку сузір'я Тільця.

17-18 листопада - Леоніди. Це метеорний потік середньої сили, що демонструє до 15 метеорів на годину на піку. Здається унікальним за рахунок того, що приблизно кожні 33 роки має циклонний пік, де в годину випадають сотні метеорів. Останній такий випадок припав на 2001 рік. Створюється з залишкового матеріалу комети 55Р / Темпеля-Туттля, знайденої в 1865 році. Потік відбувається щорічно 6-30 листопада, де в цей раз максимум доводиться з ночі 17 листопада на ранок 18-го. Рано ввечері з'явиться півмісяць, тому зумієте помилуватися на прекрасне шоу. Виберіть темне місце після півночі і виглядайте з боку сузір'я Лева.

13-14 грудня - Гемініди. Це справжній король метеорних потоків 2020 року, що демонструє до 120 різнокольорових об'єктів на годину на піку. Створюється залишками астероїда (3200) Фаетон, знайденого в 1982 році. Відбувається щорічно 7-17 грудня, де в цей раз максимум доводиться з ночі 13-го на ранок14 грудня. Майже молодий Місяць дозволить помилуватися яскравим шоу. Виглядайте з боку сузір'я Близнюки.

21-22 грудня - Урсиди. Невеликий метеорний потік, який демонструє близько 5-10 метеорів на годину. Створюється пиловими зернами комети Туттля, знайденої в 1790 році. Відбувається щорічно 17-25 грудня, де в цей раз максимум доводиться з ночі 21 грудня на ранок 22-го. Перша чверть не завадить спостереженнями. Виберіть темне небо подалі від міського освітлення та виглядайте об'єкти з боку сузір'я Мала Ведмедиця.

коли дивитись місячне затемнення сонячне 2020 рік цікаві статті на файнд вей ком юа

Місячні та Сонячні затемнення 2020 року

10 січня та 5 червня - Напівтіньове місячне затемнення. Супутник проходить через земну півтінь. Його поверхня потемніє, проте не до кінця. Можна спостерігати з території Африки, Азії, Європи, Індійського океану і Західної Австралії.

21 червня - Кільцеве сонячне затемнення. Відбувається, коли супутник розташований занадто далеко від нашої планети, щоб повністю перекрити Сонце. Це призводить до формування кільця світла навколо Місяця, але сонячна корона не проглядається. Шлях затемнення почнеться в Центральній Африці і пройде через території Саудівської Аравії, північ Індії і південного Китаю, а завершиться в Тихому океані. Часткове затемнення відкриється для Східної Африки, Близького Сходу і Південної Азії.

5 липня - Напівтіньове місячне затемнення, яке можна буде побачити на території Південної Америки, східної частини Тихого океану, західної сторони Атлантичного океану і крайній західній частині Африки.

30 листопада - Напівтіньове місячне затемнення можна спостерігати з території Північної Америки, Тихого океану і північно-східній Азії, включаючи Японію.

14 грудня - Повне сонячне затемнення. Відбувається, коли супутник повністю перекриває Сонце, демонструючи гарну зовнішню атмосферу зірки - корону. Повну фазу можна буде помітити в деяких південних частинах Чилі та Аргентини, частково у Південній Америці, на південно-сході Тихого та Атлантичного океану.

рівнодіння 2020 рік всі астрономічні явища точні дати

Рівнодення 2020 року

20 березня - Весняне рівнодення о 05:50 за київським часом. Сонце буде світити прямо на екваторіальній лінії, а денний і нічний час прирівняються. Це також перший весняний день для північної півкулі і осінній для південного.

22 червня - Літнє сонцестояння. Північний земний полюс встановиться під нахилом до Сонця, яке досягне найпівнічнішої позиції на небі. Це перший літній день для північної півкулі і перший зимовий для південного.

22 вересня - осіннє рівнодення о 15:31 за київським часом. Сонце буде світити на екваторіальній лінії, тому день і ніч вирівнюються у часовому еквіваленті. Також це перший осінній день для північної півкулі і весняний для південного.

21 грудня - зимове сонцестояння - перший зимовий день для північної півкулі і літній для південного. Південний полюс нахилиться до Сонця, яке досягне найбільш південній позиції в небі.

астрономический календарь 2020 года

Планетні астрономічні явища 2020 року

10 лютого - Меркурій у найбільшій східній елонгації в 18.2 градусах від Сонця. Це чудовий період для спостереження планети, тому що розташується в найвищій точці над горизонтом у вечірньому західному небі. Встигніть помилуватися відразу після заходу сонця на низькому рівні видимості.

24 березня - Меркурій у найбільшій західній елонгації. Планета досягне цього моменту в 27.8 градусах від Сонця. Це найкращий період для спостереження Меркурія, тому що виявиться в найвищій точці над горизонтом в ранковому східному небі. Шукайте низько незадовго до сходу сонця.

24 березня - Венера в найбільшій східній елонгації при 46.1 градусів від Сонця. Це ідеальний час для спостереження, тому що планета виявиться в найвищій точці над горизонтом у вечірньому західному небі. Знайдіть її після заходу Сонця.

4 червня - Меркурій у найбільшій східній елонгації. Планета досягне точки в 23.6 градусів від Сонця. Це найкращий період для спостереження за планетою, яка встановиться в найвищій точці над горизонтом у вечірньому західному небі. Встигніть спостерігати низько відразу після заходу сонця.

14 липня - Юпітер в опозиції. Гігантська планета виявиться ближче до Землі і її обличчя буде повністю освітлюватися сонячним світлом. Планета здасться неймовірно яскравою і буде проглядатися всю ніч. Це найкращий період для спостережень і отримання фотографій Юпітера. У телескоп середнього розміру можна побачити деякі деталі хмарних смуг, а хороший бінокль дозволить розглянути чотири великих супутника.

22 липня - Меркурій у найбільшій західній елонгації. Планета досягне цього моменту в 20.1 градусах від Сонця. Це найкращий період для спостереження, тому що виявиться в найвищій точці над горизонтом в ранковому східному небі. Шукайте на низькому рівні незадовго до сходу сонця.

20 липня - Сатурн в опозиції. Планета з кільцями виявиться ближче до Землі і повністю освітить сонячним світлом. Здасться яскравіше, ніж зазвичай, тому спостерігається всю ніч. Це найкращий період для огляду Сатурна і фотографування супутників. Середній або великий телескоп дозволять розглянути кільця і кілька з найяскравіших місяців.

13 серпня - Венера в найбільшій західній елонгації при 45.8 градусів від Сонця. Це ідеальний час для спостереження, тому що планета виявиться в найвищій точці над горизонтом в ранковому східному небі. Знайдіть її до сходу сонця.

11 вересня - Нептун в опозиції. Блакитна гігантська планета виявиться ближче до Землі і її сторона буде повністю освітлена сонячним світлом. Через яскравості можна спостерігати протягом всієї ночі, тому не пропустіть момент найкращого огляду і фотографування. Об'єкт знаходиться далеко від нас, тому буде відображатися у вигляді крихітної синьої точки.

1 жовтня - Меркурій у найбільшій східній елонгації. Планета досягне точки в 25.8 градусів від Сонця. Це найкращий період для спостереження за планетою, яка встановиться в найвищій точці над горизонтом у вечірньому західному небі. Виглядайте низько після заходу сонця.

13 жовтня - Марс вступає в опозицію. Червона планета зблизиться з нашою і повністю освітить сонячними променями. Здасться максимально яскравою і буде видно всю ніч. Встигніть розглянути планету і зробити фотографії. У середній телескоп вийде побачити помаранчеву поверхню і темні формування на ній.

31 жовтня - Уран в опозиції. Планета з синьо-зеленим забарвленням виявиться ближче до Землі і буде здаватися більш яскравою, ніж зазвичай. Можна спостерігати і робити знімки всю ніч. Знаходиться на великій віддаленості, тому у всіх телескопах, крім самих потужних, буде нагадувати маленьку точку.

10 листопада - Меркурій у найбільшій західній елонгації. Планета досягне точки в 19.1 градусів від Сонця. Це найкращий період для спостереження за об'єктом, який встановиться в найвищій точці над горизонтом в ранковому східному небі. Виглядайте низько незадовго до сходу.

21 грудня - Рідкісне велике з'єднання Юпітера і Сатурна. В останнє така подія припала на 2000 рік. Два яскравих об'єкта будуть відокремлені один від одного на 7 кутових хвилин в нічному небі. Через близькість здадуться подвійною планетою. Шукайте в західній стороні після заходу сонця.

коли буде новий та повний місяць у 20202 році

Точні дати молодого та повного Місяця на 2020 рік

10 січня - Повний місяць. Супутник виявиться на протилежному боці планети, а зірка повністю освітить одну сторону. Фаза настане о 20:23. Стародавні індіанські племена називали її вовчої, тому що поселення були оточені виттям зголоднілих зграй вовків. Також відома як Стара і Місяць після Різдва.

24 січня - Молодик. Супутник не освітлюється сонячним світлом, тому не з'явиться в нічному небі. Фаза настане в 00:44. Це чудовий період для тих, хто хоче спостерігати за слабкими небесними формуваннями, на кшталт галактик і зоряних скупчень, так як немає місячного світла, що втручається в огляд.

9 лютого - Повний місяць і Супермісяць. Супутник встановиться на протилежному боці планети, а зірка освітить одну сторону повністю. Ця фаза наступить о 10:34. Стародавні індіанські племена називали її сніжним Місяцем, тому що саме в цей час наступали самі рясні снігопади. Полювати було практично неможливо, тому деякі прозвали її також «голодним Місяцем». Це перший Супермісяць з чотирьох в 2020 році. Місяць наблизиться до Землі і буде здаватися набагато яскравішим.

23 лютого - Молодик. Супутник не освітлюється сонячним світлом, тому не з'явиться в нічному небі. Фаза настане о 18:33. Це найсприятливіший період для спостереження за слабкими небесними формуваннями у 2020 році, на кшталт зоряних скупчень і галактик, так як немає місячного світла.

9 березня - Повний місяць і Супермісяць. Супутник виявиться на протилежному боці планети, а зірка повністю освітить одну сторону. Фаза настане о 20:49. Стародавні індіанські племена називали її повним Місяцем хробака, тому що земля починала розм'якшуватися і дощові черв'яки з'являлися на поверхні. Також іменували повним Місяцем ворони або пісним Місяцем. Це другий з чотирьох Супермісяців так як супутник виявиться ближче до Землі і буде здаватися особливо яскравим.

24 березня - Молодик. Супутник не освітлюється сонячним світлом, тому не з'явиться в нічному небі. Фаза настане о 12:28. Шукайте далекі галактик і зоряні скупченя так як небо буде максимально темним.

8 квітня - Повний місяць і третій Супермісяць. Фаза настане о 05:35. Стародавні індіанські племена називали її Рожевим Місяцем, так як відзначали виникнення рожевого моху і перших весняних квітів, іноді іменували «рибним», так як в цей час року риба пливла вгору за течією на нерест.

23 квітня - Молодик. Супутник не освітлюється сонячним світлом, тому не з'явиться в нічному небі. Фаза настане в 5:27.

7 травня - Повний місяць і останній Супермісяць у 2020 році. Супутник виявиться на протилежному боці планети і буде повністю освітлюватися сонячними променями. Фаза настане о 13:45. Стародавні індіанські племена називали її квітковим Місяцем, тому що в цей період в достатку починали з'являтися весняні квіти.

22 травня - Молодик. Фаза настане о 20:38. Як вже знаємо – це найкращий час дивитись на зоряні скупчення і галактики, але то краще робити вдалі від міст і штучного освітлення вулиць.

5 червня - Повний місяць о 22:12. Стародавні індіанські племена прозвали її полуничною, тому що в цей період збирали дозрілий урожай полуниці. Іноді її називають повним Місяцем троянди або меду.

21 червня - Молодик. Супутник не освітлюється сонячним світлом, тому не з'явиться в нічному небі. Фаза настане о 09:41.

5 липня - Повний місяць, максимальна фаза настане о 07:44. Стародавні індіанські племена прозвали її оленячої, тому що самці оленів починали вирощувати нові роги. Також називали Місяцем грому або сіна.

20 липня - Молодик. Супутник не освітлюється сонячним світлом, тому не з'явиться в нічному небі. Фаза настане о 20:32.

3 серпня - Повний місяць о 18:58. Стародавні індіанські племена прозвали її осетрової, тому що в цей період особливо легко ловилася риба.

19 серпня - Молодик. Фаза о 5:41. По традиції дивимось на «слабкі» небесних об'єкти, на зразок зоряних скупчень і галактик, так як немає зайвого місячного освітлення.

2 вересня - Повний місяць. Супутник виявиться на протилежному боці планети, максимальна фаза настане о 08:22. Стародавні індіанські племена прозвали її кукурудзяної, адже в цей період збирався врожай.

17 вересня - Молодик. Фаза настане о 14:00.

2 жовтня - Повний місяць, фаза настане в 00:05. Індіанські племена прозвали цей Місяць мисливським, тому що в цей час опадає листя і можна вибиратися на полювання за дичиною. Також називають Місяцем подорожей.

16 жовтня – Молодик, максимальна фаза настане о 22:30.

31 жовтня - Повний місяць і Блакитний Місяць. Фаза настане о 17:49. Перед нами рідкісне календарне подія, що випадає лише раз в кілька місяців.

15 листопада - Молодик. Фаза настане о 08:07.

30 листопада - Повний місяць. Фаза настане о 12:29. Стародавні індіанські племена прозвали її бобровим Місяцем, тому що ці звірята починали встановлювати греблі. Також відома як морозна або мисливська.

14 грудня - Молодик. Супутник не освітлюється сонячним світлом, тому не з'явиться в нічному небі. Фаза настане о 19:16. Це кращий часовий проміжок для пошуку слабких небесних формувань, на кшталт галактик і зоряних скупчень.

30 грудня - Повний місяць. Супутник виявиться на протилежному боці планети і буде повністю освітлюватися сонячними променями. Фаза настане в 6:28. Стародавні індіанські племена прозвали її холодним Місяцем, тому що ночі ставали довгими та морозними.

6